Els nous reptes de l’educació
CĆ©sar Bona Ć©s mestre de 5ĆØ de PrimĆ ria a l’escola pĆŗblica Puerta de Sancho, de Saragossa. No acostuma a utilitzar llibre de text i posa molts pocs deures. El seu truc Ć©s aconseguir que tots els seus alumnes se sentin importants.
Aquest any s’ha fet famós per ser un dels cinquanta finalistes al Global Teacher Prize, el premi Nobel dels mestres. Ha rebut premis nacionals i internacionals per fomentar la creativitat, la innovació i la sostenibilitat a l’educació i creu en un ensenyament mĆ©s enllĆ dels llibres i les guies docents. Una educació que apoderi, que inspiri i que a travĆ©s de les emocions i les experiĆØncies, tregui el millor dels nens del futur.
Va participar en el passat TEDxBarcelona i va argumentar que educar a les noves generacions Ć©s una obligació de tots i en aquesta tasca els nens han de ser els protagonistes del seu propi aprenentatge. Totes les matĆØries són importants però Ć©s necessari incorporar en el currĆculum escolar el fet d’educar en valors com el respecte, la tolerĆ ncia i emfatitzar en la intelĀ·ligĆØncia emocional. I Ć©s que tal com ens va recordar CĆ©sar, el factor humĆ (aspecte essencial per a desenvolupar-se com a persones) Ć©s molt mĆ©s rellevant que els valors estandarditzats d’avaluació mitjanƧant qualificacions numĆØriques.
No oblidem que els nens són Ć©ssers curiosos per naturalesa, hem d’adquirir l’hĆ bit d’escoltar-los i deixar-los que s’expressin difuminant la jerarquia nen- adult/mestre i comenƧar a parlar-los de tu a tu. NomĆ©s d’aquesta manera aprenem conjuntament els uns dels altres. I va deixar una frase clau: Ā«Una persona deixa d’aprendre no perquĆØ es fa gran, sinó perquĆØ deixa de tenir curiositatĀ»
0 comentarios